علوم

علوم ها مختلف چه هستند

علوم

علوم ها مختلف چه هستند

فیزیک

 فیزیک به زبان یونانی به معنای علم خواص طبیعت است. این علم از مفاهیمی مانند نیرو و جرم و بار استفاده می کند. یکی از کار های اصلی این علم اندازه گیری کمیت های مختلف و پیدا ردن روابط های بین ای کمیت ها است.برای همین علم فیزیک با کمیت ها سروکار دارد. از جمله کسانی که در ماهیت بنیانی و طبیعت تلاش کرده اند می تون تالس و ارشمیدس و گالیله را نام برد. گالیله را می توان بنیان گذار روش نوین بررسی دستگاه های ساده به کمک اندازه گیری تجربی و تجزیه و تحلیل ریاضی دانست . 

یکی از دانشمندان بزرگ علم فیزیک گفته:زندگی یک بازی پیچیده است که خدا آن را ترتیب داده و مامهره های این بازی هستیم.این بازی پایانی دارد که فقط خدا از آن آگاه استولی قوانینی دارد که برای ما معلوم نیستو هدف و وظیفه ی  ما در این بازی شناخت همین قوانین است. کسی که بتواند بهتر و بیشتر از سایر این مبره ها این قوانین را بشناسد جلو تر است و این قوانین فیزیک نام دارد. برای مثال اگر سکه ای را در لیوانی پر از آب بریزیم سکه به ته لیوان نمی رود و این بعلت کشش ستحی آب استکه از فرو رفتن سکه جلوگیری می کند. 

امروزه فیزیک دانان سامانه های بسیاری را بررسی می کنند از ساختار های بسیار بزرگ مانند کهکشان ها گرفته تا ذرات بسیار ریز و حتی سیستم های اقتصادی و زیستی و مانند آن ها .  

علوم طبیعی شامل اختر شناسی و زیست شناسی و شیمی و علوم زمین و فیزیک می باشد.  

گرایش های گوناگون فیزیک: 

اختر فبزیک:شامل زیرزمینه هایی چون کیهان شناسی و گرانش و اختر شناسی سیاره ای و فیزیک فضا می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد